fredag 10 oktober 2008

Vilken Fredag...

Vilken fredag..
Igår Torsdag var jag hemma från jobbet för att jag var så yr, kunde knappt gå normalt..Så jag ringde till läkaren och fick en tid på fredagen kl 10:00..
Så idag så åkte jag och C till vårdcentralen och pratade med dom, Testade om jag kunde stå med den ena foten framför den andra och det klarade jag, men så skulle jag blunda och göra samma sak, Jag ramlade åt vänster direkt. Inte så bra så jag fick en remis direkt så jag kunde åka till akuten..Så ringde jag mamma och sa vad som hade hänt och hon åker upp och möter oss på akuten..
Man får ju vänta ett tag på akuten även fast det inte var så mycket folk..Men efter ett tag kom jag in iaf, Så hon tog EKG och kollade lite andra saker som de måste göra när man kommer in och är yr..Efter ett tag kommer läkaren in och kollar och så ska jag göra massa tester och gå fram och tillbaka, jag testade nog allt tror jag..
Sen testade dom om jag kände olika på höger eller vänster sida i ansiktet, Kände ju knappt inget på vänster sida men på höger gjorde det ont, vare sig hon stack med en tandpetare eller drog med händerna..Och så kollade hon hörseln oxå..vad bra jag hör på höger öra..vänster ska vi inte tala om, kan ju tro man är döv där..
Så om två veckor så ska jag in på kamerarötgen(stavas det så) och kolla där hörsel och balansnerven går ut från hjärnan.. Hittar de inget då, så ska de ta ett ryggmärgsprov..Det spelar ingen roll hur ont det kommer att göra för det vet jag att det gör, så ska jag ändå göra det..Hoppas C kan vara med då oxå..
Så nu är det igång på riktigt nu ska de hitta vad som är fel och göra nåt åt det, kan ju inte bli bättre..Nån som tar tag i det och vill göra nåt åt det..

Inga kommentarer: